تازه های اینترنت و شبکه

.::آموزش،معرفی سایت ها و تازه های اینترنت::.

تازه های اینترنت و شبکه

.::آموزش،معرفی سایت ها و تازه های اینترنت::.

مبانی اینترنت برای تازه کارها(جلسه 1)

سلام!

خیلی از کسایی که با اینترنت کار می کنند دانش چندانی از این شکبه جهانی ندارند و خودم شخصاً با چندین نفر از این اشخاص برخورد کردم.برای همین تصمیم گرفتم برای کسانی که تازه کار هستند و نمیدوند که اینترنت چیه یا  نمی تواند از تمامی امکانات این شبکه استفاده کنند طی جلسات و مقالاتی بدون تکلف در کلام تا حدی که بتوانم در مورد این موضوع توضیح بدهم.امروز اولین جلسه رو شروع  می کنم که در مورد اجزایی و مفاهیم و اصطلاحات اینترنت صحبت می کنیم.


اینترنت چیست؟

اینترنت را می توان شبکه ای عظیم از میلیون ها رایانه های مختلف دانست که از شبکه های مختلف با کاربران گوناگون،دارایه اهداف متعدد به وجود آمده است.


اجزای شبکه اینترنت:

  1. سرویس دهندگان(Servers)
  2. سرویس گیرندگان(Clients)
  3. قوانین(Protocol)
  4. IP



سرویس دهندگان(Servers):اصلی ترین وظیفه سرویس دهندگان ارائه خدماتی نظیر Web برای سازمانهاست.Web یا همان شبکه گسترده جهانی عمدترین محیط خدماتی اینترنت است که امکانات چندرسانه ای برای دستیابی به داده ها ،اطلاعات و دانش را در اختیار کاربران قرار می دهد.


سرویس گیرندگان(Clients):همان سازمانهای هستند که با اتصال به Servers دریافت کننده خدمات اینترنت خواهند بود.سرویس گیرنده ها می توانند شبکه های کامپیوتری کوچکتری داشته باشند.


قوانین(Protocol):به مجموعه قوانینی اطلاق می گردد که با استفاده از آن گفتگو و تبادل اطلاعاتی بین دو کامپیوتر میسر می شود.بنابراین یک پروتکل به منزله یک زبان اشتراکی و ارتباطی خاصی برای گفتگو بین کامپیوتر های موجود در اینترنت است.مانند (https) که در اول آدرس سایت(http://www.google.com) در مرورگر اینترنت ظاهر می شود.


IP:هر ماشین موجود در کشور دارای یک شماره یا پلاک منحصر به فرد است که با این شماره یا پلاک شناخته می شود.درست مثل همین کار در اینترنت رخ  می دهد یعنی هر کامپیوتر موجود در شبکه اینترنت دارای یک شماره شناسایی است که این شمارهIP نام دارد و از چهار بخش عمدی تکشیل شده است که با نقطه از هم جدا می شود که مانند(192.168.1.20) می باشد.هر بخش از این چهار بخش می تواند مقدار 0 تا 255 را در خود جای گیرد.هر رایانه در اینترنت یک IP یکتا و منحصر به خود دارد.


محسن#

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد